5_klasa
15.04.2021 r.
2_temat: Sztuczki w programie Baltie i zadania
08.04.2021 r.
23_temat: Ustalamy kolejność odtwarzania animacji
25.03.2021 r.
22_temat: Tworzymy złożone animacje
18.03.2021 r.
21_temat: Zmieniamy pozycję Baltiego.
11.03.2021 r.
20_temat: Tworzymy proste animacje
04.03.2021 r.
19_temat: Programujemy w środowisku Baltie.
temat 6 z podręcznika, (str. 66-68)
Ćwiczenie 1/s.67
Tworzymy ramkę
z zegarów:
Wykonujemy operacje
na fragmencie programu
Tak samo można kopiować i wklejać jak w innych programach używając tych samych
klawiszy Edycja/Kopiuj: (Ctrl+C) i
Edycja/Wklej (Ctrl+V)
Aby zaznaczyć
blok wybierz opcję Edycja/Zaznacz blok
Ćwiczenie 2/s.68
wykonujemy program: prezenty na schodach
nie ma pracy domowej
25.02.2021 r.
18_temat: Tworzymy i formatujemy tabelę.
temat 10 z podręcznika, (str. 120-122)
Wykonaj ćwiczenie 12, s.122
Wykonaj obramowanie tabeli (zaznaczyłam na czerwono)
i cieniowanie (zaznaczyłam na zielono) kolumny „stolica” .
Lp. |
kontynent |
państwo |
stolica |
język urzędowy |
1. |
|
|
|
|
proszę zrobić zdjęcie i przesłać lub wysłać jako załącznik-1.
Następnie zrobić ćwiczenie 13, s.122, czyli usunąć kolumnę, w której dane się powtarzają.
Zapisać i przysłać jako załącznik-2.
I ostatnie zadanie czyli 5, s.124, czyli podsumowanie wiadomości o tabelach.
Też
do przysłania.
Termin: 27.02.2021 r., sobota, do godziny 17:00
18.02.2021 r.
17_temat: Wstawiamy do tekstu tabelę.
temat 10 z podręcznika, (str. 120-122)
i tak dalej...
Pamiętajcie, aby użyć w Lp. formatu numeracji (nie wpisywać ręcznie!!!).
Po zaznaczeniu tabeli otwiera się zakładka "Układ" i tam możemy np. wyśrodkować zawartość poszczególnych danych w wierszach. proszę się pobawić! :)
Termin: 20.02.2021 r., do godziny 15:00
11.02.2021 r.
16_temat: Wstawiamy do tekstu kształty i grupujemy obiekty.
temat 10 z podręcznika, (str. 118-119)
obejrzyjcie film: https://www.youtube.com/watch?v=UjdgbzQkWLE
Termin: 13.02.2021 r., do godziny 17:00
04.02.2021 r.
temat 10 z podręcznika, (str. 113-115)
Na początek obejrzyjcie dwa filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=NEftmlakJII
i
https://www.youtube.com/watch?v=NsjXX5CJBfs
Otwieramy program WORD. Na niebieskim pasku, otwieramy kartę Projektowanie i na samym końcu paska
jest polecenie Obramowania stron. Dokładnie
przeczytać Przykład 1. Wykonywanie obramowania tekstu.
W tym ćwiczeniu
korzystamy tylko z zaznaczonej na czerwono karty Obramowanie!!
Zadanie domowe
Ćwiczenie 1/s. 115 tekst poniżej możecie sobie skopiować.
Około 1750 r. p.n.e. Hammurabi – władca największego państwa-miasta, Babilonu, spisał pierwszy w dziejach ludzkości kodeks prawny.
następnie wykonać obramowania tak, jak zaznaczyłam na zdjęciu poniżej - i przysłać.
Proszę wybierać inny kolor obramowania - nie taki, jaki ja wybrałam lub jest w podręczniku. Wówczas możecie poprosić rodziców i przesłać tylko zdjęcie zrobionego zdania.
ćwiczenie 2/ s.115 - napisz czym różnią się te trzy rodzaje cieniowania.
Ćwiczenie 3/s.115 Zróbcie sobie dyplom. Możecie zrobić taki jak w podręczniku lub skorzystać z karty wstawianie
Termin: 09.02.2021 r., do godziny 17:00
28.01.2021 r.
14_temat: Sztuczki ułatwiające wstawianie obrazów.
temat 9. z podręcznika, (str. 109-111);
sztuczki 1-8 ; (str. 109-111);
otwór za pomocą programu Paint
Odesłać jako zadania domowe:
A) ćwiczenia 1 i 3 (str. 105-109);
B) odpowiedz na pytania 5, 6 8 (str. 111);
C) zadania 2. i 3. oraz 5 i 6 (str. 112);
obejrzyjcie filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=mwEMn6baarM
https://www.youtube.com/watch?v=CHbM5ZzI64E
Termin: 03.02.2021 r., do godziny 17:00
21.01.2021 r.
13_temat: Wstawiamy obrazy do tekstu
temat 9.
z podręcznika, (str. 104-109);
ćwiczenia 1 i 3 (str. 105-109);
odpowiedz na pytania 1-4 (str.
111);
zadania 1. i 4.
(str. 111-112);
obejrzyjcie film:
https://www.youtube.com/watch?v=FK8Wed3n84c
ćwiczenie 1. (str. 105) proszę skopiować tekst do programu Word i wstawić rysunki przy wyrazach owoców.
W
naszym ogrodzie rosną różne drzewa owocowe.
Są
to: jabłonie, grusze, śliwy, czereśnie, brzoskwinie, wiśnie.
Latem
i jesienią zbieramy dojrzałe owoce.
Najbardziej
lubię zrywać gruszki i jabłka.
Wspinam
się wysoko na drzewa.
Szkoda,
że nie rosną u nas pomarańcze i cytryny.
rysunek trzeba skopiować i wkleić do programu Paint i tam dopiero zaznaczać poszczególne owoce i wkleić do programu Word z wierszem.
ćwiczenie 3. (str. 106) - zrobić podobnie
Pan Kleks nosi: szerokie spodnie,
obszerny, długi surdut koloru czekoladowego lub bordo, aksamitną cytrynową
kamizelkę, sztywny, bardzo wysoki kołnierzyk oraz aksamitną kokardkę zamiast
krawata. Spodnie mają szesnaście kieszeni, a kamizelka – dwadzieścia cztery.
Na głowie Pana
Kleksa mieni się wszystkimi barwami tęczy ogromna czupryna. Twarz okala
zwichrzona, czarna jak smoła broda. Na nosie tkwią srebrne binokle,
przypominające mały rower. Pod nosem rosną długie, sztywne wąsy koloru
pomarańczy.
zadanie 1. (str. 111) Julian Tuwim
Dyzio marzyciel
Przygląda się niebu błękitnemu
I marzy:
„Jaka szkoda, że te obłoczki płynące
Nie są z waniliowego kremu...
A te różowe –
Że to nie lody waniliowe
A te złociste, pierzaste –
Że to nie stosy ciastek...
I szkoda, że całe niebo
Nie jest z tortu czekoladowego...
Jaki piękny byłby wtedy świat!
Leżałbym sobie, jak leżę,
Na tej murawie świeżej,
Wyciągnąłbym tylko rękę
I jadł... i jadł... i jadł...”.
Termin: 27.01.2021 r., do godziny 17:00
/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/-*/-*/-*/-*/-*/-*/
17.12.2020 r.
12_Temat: Piszemy, wysyłamy i odbieramy listy elektroniczne.
Podręcznik strony: 54 -60
Podobieństwa i różnice pomiędzy poczta tradycyjną a elektroniczna.
Notatka do zeszytu:
Budowa adresu e-mail
10.12.2020 r.
11_Temat: Operacje na plikach i folderach.
Podręcznik strony: 47 - 53
Pracując na szkolnych komputerach umiecie zapisywać różne pliki zadaniowe w swoim folderze na pulpicie. Zrobione macie podfoldery na każdy rok szkolny a w nich foldery tematyczne np. zadania Paint. Porządkując dokumenty i różne pliki musimy je czasami PRZENOSIĆ do innych folderów lub na inne dyski.
Dokumenty, które służyły nam za "brudnopis" lub z
których nie będziemy już korzystać przenosimy do KOSZA. Dokumenty
w Koszu znajdują się do momentu, gdy ten kosz opróżnimy; jak w
domu - coś wyrzucimy do kosza, ale jeszcze nie wyrzucamy do śmietnika.
Jak
robimy w domu porządki, to pewne rzeczy tak składamy, aby zabierały mniej
miejsca. W komputerze też zmniejszamy pliki i foldery - czyli KOMPRESYJEMY - za pomocą
programów np. WinRAR, 7-Zip. Tak spakowane pliki zajmują mniej miejsca na
dysku. Gdy będą nam potrzebne, to je po prostu za pomocą programu znów możemy
rozpakować do pracy.
praca do przysłania: odpowiedz na : pytanie 11/str. 52
termin 16.12.2020
***********************************************************************************
03.12.2020 r.
10_Temat: Nosniki pamięci masowej i zasoby komputera.
Podręcznik strony: 42-47
Proszę uważnie przeczytać wiadomości z książki.
Obejrzyj filmy:
Jak to działa? Nośniki pamięci.
Notatka do zeszytu: odpowiedz na pytania
TERMIN: 08.12.2020 r.
*****************************************
26.11.2020 r.
9_Temat: Działanie komputera i sieci komputerowej.
Podręcznik strony: 33 – 41
Proszę uważnie przeczytać wiadomości z książki.
Notatka do zeszytu:
· Komputer elektroniczny powstał stosunkowo niedawno i ogólne zasady jego działania nie zmieniły się do tej pory. Układy scalone są stosowane od 1961 roku.
- Do każdego komputera są podłączane urządzeniach zwane peryferyjne (np. drukarka).
- Dawniej wiele urządzeń działało bez procesorów a obecnie wykorzystują technikę komputerową – np. lodówka, pralka, samochód czy kserokopiarka.
- Najbardziej rozpowszechnionym komputerem w Polsce i na świecie jest PC.
- System operacyjny jest pierwszym programem instalowanym na komputerze – bez niego komputer nie mógłby funkcjonować.
- Pierwszy system operacyjny umożliwiający pracę w środowisku graficznym został opracowany na komputery Mac.
Zadanie domowe:
Napisz odpowiedź
na pytania: 9, 10 11 12 18 / str. 40
Termin: 2 grudnia 2020 r.
*******************************************************
19.11.2020 r.
Kochani, wracamy
do nauki informatyki.
8_Temat: Elementy komputera.
Podręcznik strony:
26 – 33
Dzisiaj poznacie elementy komputera, które zwykle są schowane w obudowie oraz te urządzenia peryferyjne (czyli podłączane z zewnątrz), które możecie oglądać. Nie będę tutaj opisywać tego, co jest napisane w podręczniku. Proszę uważnie przeczytać wiadomości z książki.
Następnie zapoznać się z filmami:
https://www.youtube.com/watch?v=WlZOPWf1iSE
http://zso7.h2.pl/v09/images/INTERKLASA/Budowa_komputera.ppt
Notatka do zeszytu:
Komputer jest urządzeniem, na które składają się
następujące części:
·
procesor
·
płyta główna
·
Napęd Optyczny CD-ROM
·
stacja dyskietek
·
pamięć RAM
·
twardy dysk
·
karta graficzna
·
karta sieciowa
·
nagrywarka (CD, DVD)
· zasilacz
Zadanie domowe:
Wymień urządzenia
peryferyjne, które posiadasz w domu.
Napisać w
zeszycie, nic nie przysyłać.
Zeszyt będzie podlegał ocenie na semestr, więc proszę się starać pisać na bieżąco notatki.
Komentarze
Prześlij komentarz