4_klasa
18.05.2021 r.
29_temat: Sterujemy duszkiem na ekranie - zadania
11.05.2021 r.
28_temat: Rysujemy robota i tworzymy grę.
04.05.2021 r.
27_temat: Sterujemy duszkiem na ekranie - rysujemy figury w języku Scratch
27.04.2021 r.
26_temat: Rysujemy figury w języku Scratch
20.04.2021 r.
25_temat: Sztuczki w programie Scratch
13.04.2021 r.
24_temat: Zmieniamy tło sceny i dodajemy więcej duszków (Scratch)
30.03.2021 r.
23_temat: Powtórzenie wiadomości o programie Scratch
22_temat: Baltie - zadania
16.03.2021 r.
21_temat: Sztuczki w programie Baltie
09.03.2021 r.
20_temat: Wczytujemy scenę do programu.
02.03.2021 r.
19_temat: Powtarzamy polecenia - Baltie
23.02.2021 r.
18_temat: Poznajemy właściwości Batlie
16.02.2021 r.
17_temat: Poznajemy środowisko programowania Baltie - zadania
09.02.2021 r.
16_temat: Programujemy z Baltiem
02.02.2021 r.
15_temat: Czarujemy z Baltie.
Podręcznik strony: 56 - 57
obejrzyj film:
https://www.youtube.com/watch?v=dbcaBwKX8gA
wykonaj ćwiczenia. 4/s. 57 ; ćw. 5/s. 57
Zadanie domowe: do przysłania ćwiczenie 6/s. 57 Proszę zrobić zdjęcie ćwiczenia.
TERMIN: 06.02.2021 r. (sobota). do godziny 15:00
26.01.2021 r.
14_temat: Budujemy scenę z magikiem Baltie.
Podręcznik strony: 53-54-55
Za darmo trzeba ściągnąć program z Internetu.
link do strony: https://baltie.pl/pl/Produkty.asp
Jak to zrobić jest przedstawione na filmie: podaję link: https://www.youtube.com/watch?v=kjV3prT174o
Poproście rodziców lub starsze rodzeństwo o pomoc.
Tak wygląda strona:
Wybieracie zakreślony na czerwono Baltie 3 i instalujecie na komputerze, laptopie.
Przykładowy bank przedmiotów z zakładki 0
Pod następnym linkiem jest film jak budować scenę, czyli obrazek:
https://www.youtube.com/watch?v=ELGuWjRx0gA
obejrzyjcie na spokojnie.
Po obejrzeniu filmu wykonajcie ćwiczenia:
Ćwiczenie 1/s. 54
Ćwiczenie 2/s. 55
Ćwiczenie 3/s. 55
Proszę zrobić zdjęcie ćwiczenia, podpisać numerem i odesłać ma e-maila.
TERMIN: 29.01.2021 r.
19.01.2021 r.
13_temat: Sztuczki
ułatwiające komputerowe pisanie.
Podręcznik strony: 106 – 108
Ćwiczenie 9/s. 107
Tekst: Jak dawniej malowano?
(Skopiuj
tekst)
Ludzie od wielu tysięcy lat tworzyli obrazy,
przedstawiając na nich świat, który ich otaczał.
Pierwsze obrazy powstawały na skałach.
W późniejszych czasach zaczęto wykorzystywać inne materiały, które stosuje się do dziś drewno, płótno, papier.
Dalej zastosuj się do poleceń z
ćwiczenia 9: nr 2 i nr 3.
Sztuczka 3
Pojedyncze literki, które zostają na końcu wiersza ja nazywam „sierotkami’ i one bardzo nie lubią same zostawać na końcu. Dlatego należy je przenosić na początek następnej linijki za pomocą skrótu klawiszowego: Ctrl+Shift+spacja. Nazywa się to spacja nierozdzielająca.
Ćwiczenie 7/s.109
Ćwiczenie 8/s.109
Poproszę o zaproszenie dla mnie na Wasze urodziny
Termin: 22.01.2021 r. (piątek)
/*-/*-/*-/*-*/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/-*/
22.12.2020 r.
12_temat: Stosujemy listy wypunktowane i numerowane
Podręcznik strony: 105 -106
PUNKTORY – są
to symbole do tworzenia listy wypunktowanej.
Aby dodać punktory lub numery należy zaznaczyć tekst i kliknąć odpowiedni przycisk: punktory lub numerowanie.
należy kliknąć listę
numerowaną
wpisać nazwisko enter
itd.
Ćwiczenie_2 – wykorzystajcie
punktory do np. przepisu na ciasto sernik lub piernik lub coś innego. Czyli:
Przepis na sernik (enter)
Składniki: (enter)
należy kliknąć punktory
ü
mąka (enter)
ü
jajko
ü …itd.
Ćwiczenie_3 Zmień numerowanie na punktowanie. Zmień listę numerowaną (w ćwiczeniu 1) na listę punktowaną.
Ćwiczenie_4 Sprawdź jakie rodzaje list wypunktowanych proponuje edytor tekstu, z którego korzystasz.
ćwiczenia zrobione należy przesłać na adres: jkwiecien554@gmail.com mogą być zdjęcia
15.12.2020 r.
11_Temat: Operacje na fragmencie tekstu i zasady poprawnego pisania.
Podręcznik strony: 101 -103
Czym się różni wycinanie od kopiowania?
Polecenie "Wytnij" Ctrl+ X powoduje usunięcie zaznaczonego fragmentu z pierwotnego miejsca i umieszczenie go w schowku.
ćwiczenie 1/s. 102
Wklej ponownie powtarzające się wersy wiersza.
początek wiersza możesz skopiować do swojego komputera.
Rzepka Julian Tuwim
Zasadził
dziadek rzepkę w ogrodzie,
chodził
te rzepkę oglądać co dzień.
Wyrosła
rzepka jędrna i krzepka,
schrupać
by rzepkę z kawałkiem chlebka!
Więc
ciągnie rzepkę dziadek niebożę,
ciągnie
i ciągnie, wyciągnąć nie może!
Zawołał
dziadek na pomoc babcię:
„Ja
złapię rzepkę, ty za mnie złap się!”
I
biedny dziadek z babcią niebogą
ciągną i ciągną, wyciągnąć nie
mogą! x
Babcia za dziadka,
dziadek za rzepkę,
Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!
Przyleciał wnuczek, babci się złapał,
poci
się, stęka, aż się zasapał!
Wnuczek za babcię,
babcia za dziadka,
dziadek za rzepkę,
Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!
Pocą się, sapią, stękają srogo,
ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą!
Zawołał wnuczek szczeniaczka Mruczka,
przyleciał
Mruczek i ciągnie wnuczka!
Proszę przysłać:
1. cały wiersz Rzepka
2. odpowiedź na pytania 1. i 2./s.108;
Termin: 19.12.2020 r.
**************************************************************************
08.12.2020 r.
10_Temat: Zmieniamy parametry czcionki.
Podręcznik strony: 95 - 100
wyrównywanie akapitów: do lewej, do środka, do prawej i wyjustowanie;
interlinia, czyli odstępy między wierszami: zaznaczyłam na czerwono!
Ćwiczenie 8/s. 98
Wklejam Wam tekst pt." Kleks", możecie go skopiować na zrobić na nim poprawki zgodnie z poleceniami w ćwiczeniu.
Jan
Brzechwa
Akademia
Pana Kleksa
fragment
Lekcje
rozpoczynają się o siódmej rano. Nigdzie chyba chłopcy nie uczą się tak
chętnie, jak w akademii Pana Kleksa. Przede wszystkim nigdy nie wiadomo,
co pan Kleks danego dnia wymyśli, a po wtóre – wszystko, czego się uczymy, jest
ogromnie ciekawe i zabawne.
–
Pamiętajcie, chłopcy – rzekł do nas na samym początku pan Kleks – że nie będę
was uczył ani tabliczki mnożenia, ani gramatyki, ani kaligrafii, ani tych
wszystkich nauk, które są zazwyczaj wykładane w szkołach. Ja wam po prostu
pootwieram głowy i naleję do nich oleju.
Na Waszym czacie, na Skype, podałam link do programu BEZPŁTNEGO LibreOffice.
Zrobione ćwiczenie proszę odesłać mi do 12.12.2020 r.
na adres e-mail: jkwiecien554@gmail.com
**************************************************************************
01.12.2020 r.
9_temat: Tworzymy akapity i je wyrównujemy..
Podręcznik
strony:91-95 (do ćwiczenia 3 włącznie)
https://www.youtube.com/watch?v=HxEhZmX8hBw
Nowy akapit – Klasa 4. Temat 9. Ćwiczenie 3.. migra.pl
Praca w domu. Zrobić
Ćwiczenie 1, s. 92
Ćwiczenie 2, s. 93
Ćwiczenie 3, s. 95
termin: 05.12.2020 r.
***********************************************************************
24.11.2020 r.
8_temat: Sztuczki ułatwiające wyszukiwanie informacje
w Internecie.
Podręcznik strony: 115 – 118
Przeczytaj
cały temat z podręcznika.
Notatka do zeszytu: przepisać
tekst – ZDJĘCIA są tylko do pokazu, żeby łatwiej Wam było zobaczyć o czym jest napisane w książce.
1. Aby zobaczyć aktualną zawartość strony należy kliknąć przycisk odświeżania bieżącej strony: lub klawisz funkcyjny F5.
dodaj tę stronę do ulubionych dodamy stronę i nie musimy jej ponownie wyszukiwać. Lub w starszym oprogramowaniu nazywa się to Zakładka.
3. Stosowanie cudzysłowia („.”) w wyszukiwaniu powoduje, że wyszukiwarka wyszukuje cały tekst; np. piosenka „Legiony to”
4. Wyszukiwanie obrazów. Wpisałam <sandomierz mapa> i następnie kliknęłam w obrazy (zakreśliłam Wam na czerwono). Pokazały się różne mapy Sandomierza.
5. Można obejrzeć krótkie filmy lub posłuchać różnych piosenek.
6. Oglądanie map i zdjęć satelitarnych.
7. Można sprawdzać połączenia autobusowe, kolejowe czy linie tramwajowe.
8. Można zrobić Kolaż. Jest to technika tworzenia obrazu zbudowanego z innych obrazów. Aby wykorzystać wyświetlony obraz należy go skopiować do Schowka a następnie wkleić do programu (np. PAINT). Należy pamiętać o prawach autorskich.
Praca w domu:
Zadanie 1/ s.118.
Proszę napisać w zeszycie odpowiedzi,
np. odpowiedź na podpunkt g), nie przepisywać pytań
g) Jan Brzechwa
TERMIN przysłania pracy: 27 listopada 2020 r., piątek!!!!
**************************************************************************
17.11.2020 r.
Dzień dobry, ze względu na fakt, że część dzieci nie posiada
komputerów tylko korzysta z tabletów zmienimy na nauce zdalnej kolejność
tematów do opracowania. Przejdziemy do tematów znajdujących się na końcu podręcznika,
ale są to tematy, których umiejętności musicie wykorzystywać podczas nauki
zdalnej.
7_temat: Wyszukujemy informacje w Internecie.
Podręcznik strony: 110 – 115
Przeczytaj
cały temat:
Na stronie 110 w podręczniku jest opis jak kiedyś
przekazywano sobie informacje.
Notatka do
zeszytu:
INTERNET: to światowa sieć komputerowa łącząca ogromną
liczbę komputerów. Podłączenie komputera (tableta, laptopa, smartfona) do
Internetu umożliwia korzystanie z informacji zapisanych na komputerach całego świata.
Budowa adresu internetowego:
np. www.blogger.com/
zobaczcie, co kryje się pod tymi adresami
ćwiczenie 3, strona 114
Uczyliśmy się wklejać obrazki do dokumentu tekstowego (używaliśmy
programów MS Word i MS Paint).
Teraz otwórzcie program do pisania (może być notatnik) i tam
zapiszecie informacje o tyranozaurze, które znajdziecie w Internecie oraz
wklejcie tam zdjęcie tyranozaura.
Plik zapiszcie pod nazwą tyranozaur.
I jak ktoś będzie umiał, to proszę przysłać ten plik z
teranozaurem na adres: jkwiecien554@gmail.com
W tytule napisz: 4. Bednarski K., tyranozaur
Termin przysłania: 23.11.2020 r.
!!! Zeszyt będzie do oceny na półrocze!!!