4_klasa



18.05.2021 r. 

29_temat: Sterujemy duszkiem na ekranie - zadania


11.05.2021 r. 

28_temat: Rysujemy robota i tworzymy grę.

04.05.2021 r.

27_temat: Sterujemy duszkiem na ekranie - rysujemy figury w języku Scratch

27.04.2021 r.

26_temat: Rysujemy figury w języku Scratch

20.04.2021 r.

25_temat: Sztuczki w programie Scratch 

13.04.2021 r.

24_temat: Zmieniamy tło sceny i dodajemy więcej duszków (Scratch)

30.03.2021 r.

23_temat: Powtórzenie wiadomości o programie Scratch




23.03.2021 r.

22_temat: Baltie - zadania

16.03.2021 r.

21_temat: Sztuczki w programie Baltie

09.03.2021 r.

20_temat: Wczytujemy scenę do programu. 

02.03.2021 r.

19_temat: Powtarzamy polecenia - Baltie

23.02.2021 r.

18_temat: Poznajemy właściwości Batlie

16.02.2021 r.

17_temat: Poznajemy środowisko programowania Baltie - zadania

09.02.2021 r.

16_temat: Programujemy z Baltiem

02.02.2021 r.

15_temat: Czarujemy z Baltie. 

Podręcznik strony: 56 - 57

obejrzyj film: 

https://www.youtube.com/watch?v=dbcaBwKX8gA

wykonaj ćwiczenia. 4/s. 57 ; ćw. 5/s. 57

Zadanie domowe: do przysłania ćwiczenie 6/s. 57 Proszę zrobić zdjęcie ćwiczenia. 

TERMIN: 06.02.2021 r. (sobota). do godziny 15:00 



26.01.2021 r.

14_temat: Budujemy scenę z magikiem Baltie.

Podręcznik strony: 53-54-55

Za darmo trzeba ściągnąć program z Internetu

link do strony: https://baltie.pl/pl/Produkty.asp

Jak to zrobić jest przedstawione na filmie: podaję link: https://www.youtube.com/watch?v=kjV3prT174o

Poproście rodziców lub starsze rodzeństwo o pomoc. 

Tak wygląda strona:



Wybieracie zakreślony na czerwono Baltie 3 i instalujecie na komputerze, laptopie.

Przykładowy bank przedmiotów z zakładki 0

Pod następnym linkiem jest film jak budować scenę, czyli obrazek: 

https://www.youtube.com/watch?v=ELGuWjRx0gA 

obejrzyjcie na spokojnie. 

Po obejrzeniu filmu wykonajcie ćwiczenia:

 Ćwiczenie  1/s. 54

Ćwiczenie 2/s. 55

Ćwiczenie 3/s. 55

Proszę zrobić zdjęcie ćwiczenia, podpisać numerem i odesłać ma e-maila.

TERMIN: 29.01.2021 r.



19.01.2021 r.

13_temat: Sztuczki ułatwiające komputerowe pisanie.

Podręcznik strony: 106 – 108

 

Ćwiczenie 9/s. 107

Tekst: Jak dawniej malowano?

(Skopiuj tekst)

    Ludzie od wielu tysięcy lat tworzyli obrazy, przedstawiając na nich świat, który ich otaczał.

    Pierwsze obrazy powstawały na skałach.

    W późniejszych czasach zaczęto wykorzystywać inne materiały, które stosuje się do dziś drewno, płótno, papier.

Dalej zastosuj się do poleceń z ćwiczenia 9: nr 2 i nr 3.


Sztuczka 3



    Pojedyncze literki, które zostają na końcu wiersza ja nazywam „sierotkami’ i one bardzo nie lubią same zostawać na końcu. Dlatego należy je przenosić na początek następnej linijki za pomocą skrótu klawiszowego:  Ctrl+Shift+spacja. Nazywa się to spacja nierozdzielająca.

Ćwiczenie 7/s.109


po rozwinięciu A  trzeba kliknąć "Więcej kolorów"
a następnie 


Ćwiczenie 8/s.109

Poproszę o zaproszenie dla mnie na Wasze urodziny 

Termin: 22.01.2021 r. (piątek)

/*-/*-/*-/*-*/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/-*/

22.12.2020 r.

12_temat: Stosujemy listy wypunktowane i numerowane

Podręcznik strony: 105 -106

PUNKTORY – są to symbole do tworzenia listy wypunktowanej.

Aby dodać punktory lub numery należy zaznaczyć tekst i kliknąć odpowiedni przycisk: punktory lub numerowanie.



Ćwiczenie_1 – 
napisz listę nazwisk w Waszej klasie i ponumeruj. Czyli po nagłówku piszemy:

 Klasa IV  enter

należy kliknąć listę numerowaną

wpisać nazwisko   enter

 itd. 

Ćwiczenie_2 – wykorzystajcie punktory do np. przepisu na ciasto sernik lub piernik lub coś innego. Czyli:

Przepis na sernik (enter)           

Składniki: (enter)

należy kliknąć punktory

ü  mąka (enter)

ü  jajko

ü  …itd.

Ćwiczenie_3  Zmień numerowanie na punktowanie. Zmień listę numerowaną (w ćwiczeniu 1) na listę punktowaną.

Ćwiczenie_4 Sprawdź  jakie rodzaje list wypunktowanych proponuje edytor tekstu, z którego korzystasz.

ćwiczenia zrobione należy przesłać na adres: jkwiecien554@gmail.com mogą być zdjęcia 


15.12.2020 r. 

11_Temat: Operacje na fragmencie tekstu i zasady poprawnego pisania.

Podręcznik strony: 101 -103

Czym się różni wycinanie od kopiowania?

Polecenie "Wytnij"    Ctrl+ X  powoduje usunięcie zaznaczonego fragmentu z pierwotnego miejsca i umieszczenie go w schowku. 

 ćwiczenie 1/s. 102 

Wklej ponownie powtarzające się wersy wiersza. 

początek wiersza możesz skopiować do swojego komputera.

Rzepka Julian Tuwim

 

Zasadził dziadek rzepkę w ogrodzie,

chodził te rzepkę oglądać co dzień.

Wyrosła rzepka jędrna i krzepka,

schrupać by rzepkę z kawałkiem chlebka!

Więc ciągnie rzepkę dziadek niebożę,

ciągnie i ciągnie, wyciągnąć nie może!

 

Zawołał dziadek na pomoc babcię:

„Ja złapię rzepkę, ty za mnie złap się!”

I biedny dziadek z babcią niebogą

ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą! x

Babcia za dziadka,

dziadek za rzepkę, 

Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!  


Przyleciał wnuczek, babci się złapał,

poci się, stęka, aż się zasapał!


Wnuczek za babcię,

babcia za dziadka,

dziadek za rzepkę,

Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę! 

Pocą się, sapią, stękają srogo, 

ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą!


Zawołał wnuczek szczeniaczka Mruczka,

przyleciał Mruczek i ciągnie wnuczka!


Proszę przysłać:

1. cały wiersz Rzepka

2. odpowiedź na pytania 1. i 2./s.108;

Termin: 19.12.2020 r.

**************************************************************************

08.12.2020 r. 

10_Temat: Zmieniamy parametry czcionki.

Podręcznik strony: 95 - 100

wyrównywanie akapitów: do lewej, do środka, do prawej i wyjustowanie;


interlinia, czyli odstępy między wierszami: zaznaczyłam na czerwono!



Ćwiczenie 8/s. 98

Wklejam Wam tekst pt." Kleks", możecie go skopiować na zrobić na nim poprawki zgodnie z poleceniami w ćwiczeniu.


Jan Brzechwa

Akademia Pana Kleksa

fragment

Lekcje rozpoczynają się o siódmej rano. Nigdzie chyba chłopcy nie uczą się tak chętnie, jak w akademii Pana Kleksa. Przede wszystkim nigdy nie wiadomo, co pan Kleks danego dnia wymyśli, a po wtóre – wszystko, czego się uczymy, jest ogromnie ciekawe i zabawne.

– Pamiętajcie, chłopcy – rzekł do nas na samym początku pan Kleks – że nie będę was uczył ani tabliczki mnożenia, ani gramatyki, ani kaligrafii, ani tych wszystkich nauk, które są zazwyczaj wykładane w szkołach. Ja wam po prostu pootwieram głowy i naleję do nich oleju.


Na Waszym czacie, na Skype, podałam link do programu BEZPŁTNEGO LibreOffice. 

Zrobione ćwiczenie proszę odesłać mi do 12.12.2020 r.
na adres e-mail: 
jkwiecien554@gmail.com

**************************************************************************

 01.12.2020 r.

9_temat: Tworzymy akapity i je wyrównujemy..

Podręcznik strony:91-95  (do ćwiczenia 3 włącznie)




 


https://www.youtube.com/watch?v=HxEhZmX8hBw

Nowy akapit – Klasa 4. Temat 9. Ćwiczenie 3.. migra.pl


Praca w domu. Zrobić

Ćwiczenie 1, s. 92

Ćwiczenie 2, s. 93

Ćwiczenie 3, s. 95

termin: 05.12.2020 r.

***********************************************************************

24.11.2020 r.

8_temat: Sztuczki ułatwiające wyszukiwanie informacje w Internecie.

Podręcznik strony: 115 – 118

Przeczytaj cały temat z podręcznika.

Notatka do zeszytu:  przepisać tekst – ZDJĘCIA są tylko do pokazu, żeby łatwiej Wam było zobaczyć o czym jest napisane w książce.

1.    Aby zobaczyć aktualną zawartość strony należy kliknąć przycisk odświeżania bieżącej strony:  lub klawisz funkcyjny F5.

2.  Można utworzyć listę ulubionych stron. Na pasku, po prawej stronie w górnym rogu pokazują się takie ikonki.
Klikając na 

   dodaj tę stronę do ulubionych dodamy stronę i nie musimy jej ponownie wyszukiwać. Lub w starszym oprogramowaniu nazywa się to Zakładka.

3. Stosowanie cudzysłowia („.”) w wyszukiwaniu powoduje, że wyszukiwarka wyszukuje cały tekst; np. piosenka „Legiony to” 

4.  Wyszukiwanie obrazów. Wpisałam <sandomierz mapa> i następnie kliknęłam w obrazy (zakreśliłam Wam na czerwono). Pokazały się różne mapy Sandomierza. 



5. Można obejrzeć krótkie filmy lub posłuchać różnych piosenek.



6. Oglądanie map i zdjęć satelitarnych.

7.  Można sprawdzać połączenia autobusowe, kolejowe czy linie tramwajowe.

8.  Można zrobić Kolaż. Jest to technika tworzenia obrazu zbudowanego z innych obrazów. Aby wykorzystać wyświetlony obraz należy go skopiować do Schowka a następnie wkleić do programu (np. PAINT). Należy pamiętać o prawach autorskich. 

    Praca w domu:

        Zadanie 1/ s.118.

        Proszę napisać w zeszycie odpowiedzi, 

        np. odpowiedź na podpunkt g), nie przepisywać pytań

                g) Jan Brzechwa

            TERMIN przysłania pracy: 27 listopada 2020 r., piątek!!!!

**************************************************************************

17.11.2020 r.

Dzień dobry, ze względu na fakt, że część dzieci nie posiada komputerów tylko korzysta z tabletów zmienimy na nauce zdalnej kolejność tematów do opracowania. Przejdziemy do tematów znajdujących się na końcu podręcznika, ale są to tematy, których umiejętności musicie wykorzystywać podczas nauki zdalnej.

7_temat: Wyszukujemy informacje w Internecie.

Podręcznik strony: 110 – 115

Przeczytaj cały temat:

Na stronie 110 w podręczniku jest opis jak kiedyś przekazywano sobie informacje.

Notatka do zeszytu:

INTERNET: to światowa sieć komputerowa łącząca ogromną liczbę komputerów. Podłączenie komputera (tableta, laptopa, smartfona) do Internetu umożliwia korzystanie z informacji zapisanych na komputerach całego świata.

Budowa adresu internetowego:

np. www.blogger.com/

         www.migra.pl

         www.wiener-staatsoper.at

         www.dolomite.it  

zobaczcie, co kryje się pod tymi adresami 

ćwiczenie 3, strona 114

Uczyliśmy się wklejać obrazki do dokumentu tekstowego (używaliśmy programów MS Word i MS Paint).

Teraz otwórzcie program do pisania (może być notatnik) i tam zapiszecie informacje o tyranozaurze, które znajdziecie w Internecie oraz wklejcie tam zdjęcie tyranozaura.

Plik zapiszcie pod nazwą tyranozaur.

I jak ktoś będzie umiał, to proszę przysłać ten plik z teranozaurem na adres: jkwiecien554@gmail.com

W tytule napisz: 4. Bednarski K., tyranozaur

Termin przysłania: 23.11.2020 r.

!!! Zeszyt będzie do oceny na półrocze!!!

Popularne posty z tego bloga

5_klasa

informatyka, 28. kwietnia 2020r, klasy 4, 5, 6