7_klasa
Logomocja DEMO do pobrania: https://logo.oeiizk.waw.pl/files/inst..
wersja
DEMO nie ma możliwości zapisania pliku; można skopiować zrobiony program do notatnika i wtedy zapisać lub zrobić PrintScreen
dla
przypomnienia: Słownik procedur pierwotnych Logomocji:
https://zkomputerem.pl/face/HTML/logo/S%C5%82ownikLogomocji.htm
ćwiczenia 1-4 (str. 148-150);
Logo: https://www.youtube.com/watch?v=gpCpwf38AHI
Do
obejrzenia i nauczenia: https://www.youtube.com/watch?v=ww7uNgMFo7A
Pamiętaj! że przypisanie zmiennej o tej samej nazwie innej wartości zastępuje poprzednią wartość.
Zadanie domowe: odpowiedz w zeszycie na pytania 1-3 (str. 158); oraz wykonaj zadania 1. i 2. (str. 158);
- stosowanie procedur.
- temat 12. z podręcznika (str. 136-145);
- link do lekcji: https://www.youtube.com/watch?v=p7kTTh2L3f0
lub https://www.youtube.com/watch?v=44udFwi_gdo - ćwiczenia do samodzielnego wykonania: 12-13-14 (str. 137-139);
- zadanie domowe
- napisz w zeszycie odpowiedź na pytania 6-7-8 (str. 144)
- wykonaj zadania 10-11-12 (str. 144)
Ponieważ wracacie do szkoły - proszę przećwiczyć sobie w domu stosowanie procedur, czyli w/w zadania. Nic nie przysyłacie.
zmienne i obliczenia oraz sytuacje warunkowe.
temat 12. z podręcznika (str. 132-136);
lekcja do obejrzenia
https://www.youtube.com/watch?v=nyE6cUPVbHo
ćwiczenia 6-11 (str. 133-136); do zrobienia do zrobienia samodzielnie -jedno wynika z drugiego
Napisz w zeszycie odpowiedzi na pytania 4 i 5 ze strony 144
15.04.2021 r.
Podręcznik s.124-127
Definiujemy
procedurę - tworzymy tzw. pomocnika.
Używamy pomocnika (procedurę) w wybranych elementach szerszego programu.
https://www.youtube.com/watch?v=4zO2fEy_3Es
zadanie domowe: ułożyć podobny program, minimum 2 powtórzenia.
UWAGA!!!
Proszę nie przesyłać mi całych programów a jedynie screen, jak poniżej
po pierwsze: nie zawsze mam moce przerobowe pobrać taki plik (problemy z przesyłem danych);
a po drugie ja muszę Wasze prace pobierać na swój komputer a wiecie z czym to się wiąże 😔
Podręcznik temat 11, 117–114
https://www.youtube.com/watch?v=8wiN02f6xcA
temat znany, ale teraz rozszerzamy umiejętności, dobrej zabawy 😍, nic nie przysyłacie
18.03.2021 r.
20_Temat: Sytuacje warunkowe i powtarzanie poleceń.
Podręcznik temat 10, 111–114
https://www.youtube.com/watch?v=LWNUczvbEgM
Filmik dotyczący schematów blokowych –
bardzo ciekawie zrobiony.
Ćwiczenie 2/s. 112 (patrz filmik)
Ćwiczenie 3 i 4/s. 112 dla odważnych
Interacja = powtarzanie poleceń = pętla
Ćwiczenie 5/s. 113 analizujemy rysunek
Do przysłania: zadanie 1/s. 115 (dobrej
zabawy)
dla osób chętnych możecie zapoznać się z kanałem na YouTube:
https://www.youtube.com/channel/UCAF_zqe0ze-_ys4q4J6AlXg "kanał maszyna licząca"
Termin: sobota, 20 marca 2021 r., godzina
18:00
11.03.2021 r.
19_Temat: Na czym polega programowanie?
Podręcznik temat 10, 108-111
Proszę przeczytać uważnie wiadomości z podręcznika.
Notatka do zeszytu:
Najważniejsze definicje – proszę napisać w zeszycie (definicje są w podręczniku):
1. Język programowania to…
2. Program komputerowy (kod źródłowy) to …
3. Translacja to …
4. Kompilacja …
5. Interpretacja …
6. Komórka pamięci..
7. Podprogram (procedura lub funkcja) …
Uczniowie, którzy do tej pory nie przysłali żadnej pracy maja ostatnią szansę, aby przysłać zaległe zadania - termin sobota 13.marca 2021, godz. 16:00
04.03.2021 r.
18_Temat: Sposoby przedstawiania algorytmów
Podręcznik temat 9, 102-107
Proszę przeczytać uważnie wiadomości z podręcznika.
Notatka do zeszytu:
1. Algorytm jest to uporządkowany i uściślony sposób rozwiązania konkretnego problemu, który zawiera szczegółowy opis wykonywanych czynności w skończonej liczbie kroków.
następne punkty wypunktujcie w zeszycie - nie przepisujcie całości z podręcznika
2. Etapy rozwiązywania problemów (s. 103)
3. Lista kroków i schemat blokowy algorytmu (s. 103)
4. Schemat blokowy (s. 104)
5. Zasady przedstawiania algorytmów w postaci schematu blokowego (s. 104)
Zadanie domowe:
zadania wykonują uczniowie:
zadanie 1/s. 107 - Wiktor G., Gabriela L., Daria O., Sandra P., Wiktoria W., Julia W.
zadanie 2/s. 107 - Wiktor Cz., Rafał G., Filip M., Wojciech S., Jan Ś.
zadanie 3/s. 107 - Kinga B., Mateusz D., Sebastian M., Kacper P., Maja P.,
TERMIN: 06.03.2021 r. (SOBOTA) do godziny 18:00
25.02.2021 r.
17_Temat: Adresowanie względne i bezwzględne w arkuszu kalkulacyjnym.
Podręcznik temat 16, 180-182
Proszę przeczytać uważnie z podręcznika punkt 1. 2. 3.
Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=mmANBPgYjxY
ćwiczenie 1, s. 180 (poproszę o zdjęcie nawet zrobione na monitorze).
ćwiczenie 2, s.181
ćwiczenie 3, s.182
Poproszę o zdjęcie, nawet zrobione na monitorze choć można przysłać jako załącznik, a poszczególne ćwiczenia wykonać w kolejnych arkuszach.
TERMIN: 27.02.2021 r. (SOBOTA) do godziny 18:00
16_Temat: Modyfikowanie tabeli i formatowanie komórek.
Podręcznik temat 15, 175-177
Proszę przeczytać uważnie z podręcznika punkt Wstawianie i usuwanie wierszy (kolumn), s. 175-176
proszę zrobić ćwiczenie 10/ s.176 (nie ma problemu, jeśli macie zapisane na swoim komputerze) i poćwiczcie wstawianie i usuwanie kolumn i wierszy. Nie musicie zapisywać zmian!!!
Następnie przeczytajcie punkt 4 Formatowanie komórek .... (s.176-177)
ćwiczenie 11/ s. 177 znajdź w swoim programie, z której wersji korzystasz.
ćwiczenie 12/ s. 177
ćwiczenie 13/ s. 177 (czyli wracamy w podręczniku do strony 163, rysunek 1) i to ćwiczenie proszę mi przysłać.
Dodatkowo w zeszycie odpowiedź na pytania ze strony 178 przysyłają uczniowie:
1 pytanie: Wiktor G., Gabriela
2 pytanie: Julia W.
3 pytanie: Wiktoria
4 pytanie: Filip
5 pytanie: Sandra
i robią zdjęcia zeszytu wraz z odpowiedziami.
TERMIN: 20.02.2021 r. (SOBOTA)
do godziny 18:00
11.02.2021 r.
15_Temat: Projektowanie tabeli i stosowanie funkcji: SUMA, ŚREDNIA, JEŻELI
Podręcznik temat 15, 169-175
film na YouTube pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=66waz0AbBuU&pbjreload=101
ćwiczenie 2/ s.170
ćwiczenie 6/ s.173
ćwiczenie 7/ s.174
ćwiczenie 8/ s.175
Proszę przysłać zdjęcia zrobionych ćwiczeń.
TERMIN: 13.02.2021 r. (SOBOTA) do godziny 18:00
04.02.2021 r.
14_Temat: Komórka, adres, formuła.
Podręcznik temat 14, 169-168
Proszę przeczytać uważnie temat!!! Nie jest nowością, bo
arkusz Excela już znacie. W LibreOffice
nazywa się LibreOffice Calc. Można też skorzystać z pakietów Dokumenty Google
lub zalogować się w darmowym Excel on-line i pobierać na komputer później
wypełnione arkusze.
A. Prace, jeśli zapisujecie na swoich komputerach, to najpierw piszcie kolejność robienia ćwiczeń czy zadań, czyli: 1_ćw.1, wg kolejności wykonywania. I tak do mnie jak będziecie przysyłać czy odsyłać zrobione zdjęcie żeby były ponumerowane.
BB. Pamiętajcie,
aby korzystać z klawiatury numerycznej, bo cyferki są bliżej J
1. Zastosowanie i budowa arkusza kalkulacyjnego..
Temat był omawiany w klasie VI, dla przypomnienia:
a) skoroszyt (czyli zeszyt) składa się z …
b) arkuszy (kartek);
c) każda kartka jest tabelą składającą się z wierszy i
kolumn;
d) pole powstające w miejscu przecięcia wiersza i
kolumny nazywamy komórką;
e) każda komórka posiada adres (np. D5);
f) formuła, to wzór, wg którego robimy obliczenia;
g) każdą formułę rozpoczynamy od znaku =.
2. Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym.
a) w formułach zaleca się stosowanie adresów komórek;
3. 3.Podstawowa własność arkusza kalkulacyjnego.
a)
Wykonaj ćwiczenie 1 i 2/ s.164
4. Zasada
adresowania względnego.
a)
Wykonaj ćwiczenie 3/ strona 165; pamiętajcie o
rozpoczynaniu formuły znakiem =
b)
Skopiuj do schowka (pamiętaj o Ctrl+C i Ctrl+V)
5. Adres względny; ćwiczenie 4/s. 166
6. Aby
obliczyć średnią, to tak zapisujemy np.
7. Zadanie domowe: podaję w pliku na Skype, grupa Waszej klasy.
Przy
zliczaniu pamiętajcie o wpisaniu
formuły: (=)
TERMIN: 8 luty 2021 r., poniedziałek, godz. 17:00
28.01.2021 r.
13_Temat: Edytor równań - zadania.
zadanie: 9/ s.100 podręcznik
zadanie 10/s. 100 podręcznik
zadanie:
- Wybierz mapy Google,
- widok satelitarny
- znajdź na mapie swoje miejsce zamieszkania
- Zaznacz i wytnij na mapie
- podpisz i przyślij
Przypominam!!! oceny "idą" na nowy semestr!!!
Proszę o systematyczne odsyłanie prac, gdyż nie macie zaplecza w formie zadań robionych na nauce stacjonarnej.
TERMIN: 02.02.2021 r. do godziny 18:00 (środa!!!)
12_Temat: Więcej o wstawianiu obrazu do tekstu
– edytor równań.
Temat bardzo przydatny w komputerowym pisaniu np. matematyki.
Podręcznik: str. 94
– 96
Filmy
pomocnicze:
MS Word: https://www.youtube.com/watch?v=jfFNqzYIWlE&pbjreload=101
LibreOffice Writer: Wstawianie wzorów matematycznych w obrębie dokumentu tekstowego.
https://www.youtube.com/watch?v=MYTildrXdrg%2C
ćwiczenie 7 i 8/s.95
Zdjęcie ekranu. Występuje pod różnymi nazwami jako: narzędzie wycinania, wycinek lub aplikacja. Można przypiąć do paska i później nie szukać.
Ćwiczenie:
· Otwórz okno z mapą Polski (wyszukiwarka grafika).
· Uruchom narzędzie wycinanie; wybierz tryb wycinka lub opcję Nowy.
· Zaznacz i wytnij na mapie fragment miejsca (miasto), które lubisz lub chciałbyś odwiedzić.
· Zaznaczony fragment wstaw do dokumentu tekstowego i zapisz pod nazwą Wycieczka.
TERMIN: 26.01.2021 r. do godziny 16:00 (wtorek!!!)
17.12.2020 r.
11_Temat: Wstawianie obrazu do dokumentu tekstowego.
Podręcznik: str. 90 -94
pomocnicze filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=C78qIQnX8l0
Word - formatowanie obrazu wstawionego do tekstu, grupowanie, WordArt i szablony
Word cw.8 Grupujemy obiekty wstawione do tekstu; szkola-informatyka K.R.
https://www.youtube.com/watch?v=OTrhOi97b1I
Ćwiczenie 1/s.91
plan miasta
rysunek możecie skopiować
zaproszenie z planem miasta przysłać
ćwiczenie 5/ s.94 zrobić i przysłać
Termin przysłania zrobionych ćwiczeń: do 21.12.2020 r.
10.12.2020 r.
TEMAT: Opracowywanie tekstu (cz.2.)
A szczegółowo, to będziemy zajmować się formatowaniem obrazu
wstawionego do tekstu oraz sposobami ułatwiającymi pracę nad dokumentem
tekstowym.
Podręcznik: str. 83 – 89
Dla przybliżenia tematu proszę obejrzeć filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/watch?v=C78qIQnX8l0
Klasa 7 - Word - formatowanie obrazu wstawionego do tekstu, grupowanie, WordArt i szablony
https://www.youtube.com/watch?v=2_DfMTcoDu4
LibreOffice - kształty grupowanie obiektów
https://www.youtube.com/watch?v=OTrhOi97b1I
Word cw8 Grupujemy obiekty wstawione do tekstu; szkola-informatyka K.R.
Wykonaj ćwiczenia:
Ćw 6/ s.85 zaproszenie
Ćw 7/s.85 ogłoszenie biblioteka znak podziału strony ( czyli:
Ctrl+Enter)
Ćw 8/s.86 zaproszenie na jasełka
Ćw 11/ s.87
Ćw 12/s.87 kalendarz na następny rok
Wyróżnione na kolor żółty ćwiczenia trzeba mi przysłać. Termin przysłania zrobionych ćwiczeń: do 16.12.2020 r.
PRZYPOMINAM!!!
brak odesłanych ćwiczeń skutkuje oceną niedostateczną oraz nieobecnością na lekcji.
03.12.2020 r.
TEMAT: Opracowywanie tekstu (cz.1.)
Podręcznik: str. 79-83;
Dla ułatwienia załączam napisane ćwiczenia, które macie za zadanie poprawić. (Kopiuj – wklej i popraw J).
Podstawowym elementem składowym Arpanetu był protokół transmisji danych TCP/IP – i „ język
” , dzięki któremu mogły
wymieniać informacje komputery wyposażone w różne
sytstemy operacyjne , podłączone
do sieci łączami różnych typów ( telefonicznymi , satelitarnymi ,
światłowodowymi).
Przypominam o zastosowaniu przycisku „znaki niewidoczne"
Wbudowane słowniki:
(Prawym klawiszem myszy nacisnąć na źle napisany wyraz)
Ćwiczenie 2/s. 81: Moje hobby
Lubie
pracować w ogrodzie, m.in. sadzić w nim rozne kwiaty. W moim ogrodzie w
kwietniu rozkwitają tulipany. Jest to bardzo wczesna odmiana. Mają słoneczne żótłto-czerwone
kielichy .
Gdy
zapada zmrok, kielichy tulipanów się zamykają , aby rano, jak tylko zaświeci
słońce, znów się otworzyć.
Drugi
kietnik zdobią żółte żonkile. Rozchylają swoje jasnozółte płatki ku słońcu.
Na
tczecim klombie rosna różowe i fioletowe hiacynty, ktorych woń roznosi się po całym
ogrodzie . Przypomina zapach fiołków.
Zrób ćwiczenie 3/s 81: zastąp zakreślone wyrazy synonimami (kliknij prawy klawisz myszy na wyrazie). Czyli: umyć - myć i w takiej formie do mnie przysłać.
zapisz plik pod nazwą SynonimyRożne kroje pisma: szyfrowe i bezszyfrowe – napisać czym się różnią.
Ćwiczenie 5/s. 83 zastosować różne parametry czcionki.
Zapraszamy
Panią/Pana ………………………………..
na uroczyste spotkanie z okazji 15-lecia Szkoły Podstawowej nr 5.
Spotkanie obędzie się 1 grudnia 2020 roku o godz. 14.00 w szkolnej auli.
Dyrekcja, nauczyciele i uczniowie SP nr 5
10:00 – powitanie gości, wystąpienie Dyrektora Szkoły
10:15 – wystąpienia zaproszonych gości
10:30 – prezentacja historii i rozwoju szkoły
11:30 – przerwa na poczęstunek i zwiedzanie szkolnych pracowni
12:00 – przedstawienie osiągnięć uczniów
12:30 – występ artystyczny uczniów
13:00 – zakończenie
umiejętności dziś poznane są bardzo przydatne (i będą w dalszej nauce)
pamiętajcie o zapisywaniu plików ćwiczeń na swoim komputerze!!!!
termin: 09.12.2020 r.
********************************
26.11.2020 r.
Temat: Tworzenie dokumentu tekstowego (cz.1).
Podręcznik strony: 70 – 73
Proszę uważnie przeczytać wiadomości z podręcznika.
Wszystkie
pliki, które robicie w domu proszę zapisywać na swoich komputerach, bo po
powrocie do szkoły wgracie je do swoich folderów na szkolnych komputerach.
Notatka do zeszytu:
Dokończ zdania:
·
Edytor tekstu umożliwia …
·
Dokument tekstowy to ….
·
Enter wymusza ….
·
Akapit to fragment …
·
Wcięcie w dokumencie komputerowym …
·
Margines …
N Najczęściej używane skróty klawiaturowe w edytorze tekstu
Zadanie domowe:
Ćwiczenie 1/s.72
Dla ułatwienia wstawiam tekst, abyście nie musieli przepisywać
Henryk Sienkiewicz
„Latarnik” – fragment
Tegoż samego jeszcze wieczora, gdy słońce stoczyło
się na drugą stronę międzymorza, a po dniu promiennym nastąpiła noc bez
zmierzchu, nowy latarnik widocznie był już na miejscu, bo latarnia rzuciła jak
zwykle na wody swoje snopy jaskrawego światła.
Noc była zupełnie spokojna, cicha, prawdziwie
podzwrotnikowa, przesycona jasną mgłą, tworzącą koło księżyca wielki,
zabarwiony tęczowo krąg o miękkich, nieujętych brzegach.
Morze tylko burzyło się, ponieważ przypływ
wzbierał. Skawiński stał na balkonie, tuż koło olbrzymich ognisk, podobny z
dołu do małego, czarnego punkciku.
Próbował zebrać myśl i objąć swe nowe położenie.
Ale myśl jego była nadto pod naciskiem, by mogła snuć się prawidłowo. Czuł on
coś takiego, co czuje szczuty zwierz, gdy wreszcie schroni się przed pogonią na
jakiejś niedostępnej skale lub w pieczarze.
*****
Odpowiedzi proszę napisać w zeszycie. 1 punkt macie zrobiony
2. napisać: akapitów
jest … każdy składa się …
3. Jeśli zrobicie pkt 3, proszę zrobić zdjęcie i zdjęcie nazwać
3
Każdą czynność, którą wykonacie z tekstem proszę zrobić
zdjęcie i przysłać.
Notatka do zeszytu:
Dokończ zdania:
Znaki diakrytyczne to:
Znak końca akapitu należy do znaków niewidocznych (jak np.spacja)
Dokument tekstowy można zapisać z rozszerzeniem rtf. Stosuje się go do zapisu wtedy,
kiedy nie wiemy jakim edytorem tekstu dysponuje osoba, która ma go otworzyć.
Zadanie domowe:
Ćwiczenie 2/ s. 73
Ćwiczenia: 3, 4, 5, 6/ s. 74
Termin odesłania pracy: 02. Grudnia 2020 r.
*****************************************************************************************************
19.11.2020 r.
Kochani rozpoczęliśmy miesiąc temu pracę z Gimpem.
Ponieważ
było to dawno, a liczę że do szkoły jednak wrócimy, to proponuję temat:
7_Temat: Porządkowanie i
ochrona dokumentów.
Podręcznik strony: 62 – 68
Nie będę tutaj opisywać tego, co jest napisane w podręczniku.
Proszę uważnie przeczytać wiadomości z podręcznika.
Notatka do zeszytu:
Odmiany złośliwego oprogramowania:
- wirusy komputerowe
- odmiany złośliwego oprogramowania:
·
robaki
·
trojany
·
spyware
·
botnet
·
keylogger
· ransomware
3. co to jest kompresja i dekompresja plików
Wyżej wymienione terminy należy
ZNAĆ!!!
Zadanie domowe: (proszę zapisać w zeszycie).
- Czym różni się „kopiowanie” od „przenoszenia plików”?
- Sprawdź, jaki program antywirusowy jest zainstalowany na komputerze, na którym pracujesz?
- Poszukaj w Internecie więcej informacji na temat spyware (programów szpiegujących).
Komentarze
Prześlij komentarz